Connecteer uw Smartcoach identiteit
loginLogo
Login
Smartcoach paswoord vergeten?
Connecteer uw FaceBook identiteit

Facebook LinkedIn Twitter E-mail

The Smart Coach

Blog

Voeding weegt meer dan bewegen.

Goede voeding en een positief zelfbeeld zijn net zo belangrijk als bewegen.

In enkele minuten kan je 1000 kcal eten, maar het duurt vele uren voordat die er weer af zijn door te sporten.

The Smartcoach biedt je de beste, gezondste en actueelste manier om op de juiste plaatsen vet te verbranden. De persoonlijke aanpak van dit e-coaching programma helpt je op het fysieke en mentale vlak, door de combinatie van onze technische en menselijke aanpak.

The Smartcoach, op www.thesmartcoach.be, helpt u door middel van simpele tips en dit alles voor een hele correcte prijs.

The Smartcoach, e-coaching in Sport, Voeding en Gezondheid.

Rudi, jouw e-Coach

The Smartcoach op TV...

Journalisten zijn ware kampioenen. Ze slagen erin The Smartcoach in 2 minuten samen te vatten. Knap!

Laten we niet vergeten dat The Smartcoach er voor jou is waar je met je conditie ook staat.  The Smartcoach helpt je aan je gezondheid te werken, je evenwicht te herstellen en je conditie te onderhouden.

http://www.tvcom.be/index.php/info/news/10753-waterloo-presentation-the-smartcoach

Als je weinig tijd hebt om regelmatig aan je conditie te werken, dan heeft The Smartcoach voor jou makkelijke oplossingen die je elke dag helpen fit te blijven.

Intervaltraining om het effect van je training maximaal te versterken.

Eén minuut spurten en één minuut recuperatie (intervaltraining) is vaak efficënter dan een doorlopende oefening van 20 minuten. Buiten kun je afwisselend  wandelen, hardlopen, fietsen. Binnen kun je hartoefeningen afwisslenen met kracht-, rompstabiliteits- en positiestraining (proprioceptie-trainng)

 

The Smartcoach, op www.thesmartcoach.be geeft je levenskracht dankzij eenvoudig advies en dit voor een zeer redelijke prijs.

Rudi, je e-Coach

Breng regelmaat in je eetgewoontes

Eten als je verzadigd bent bevordert de insuline-aanmaak. Dit hormoon kan leiden tot gewichtstoename. Veel beter is het op gezette tijden te eten met 3 tot 5 uur tussenpauze. Een tussendoortje mag maar dan niet meer dan 150 caloriën. Je wacht beter tot je lichaam de calorieën van je vorige maaltijd heeft verbrand en opnieuw om brandstof vraagt. Je kan trager eten om met minder voedsel verzadigd te zijn en je kan stress op een andere manier verwerken dan door te eten. Dat zijn belangrijke stappen op weg naar stabiele eetgewoontes die je verder verwerft door regelmatig te bewegen en je gedachten te verzetten.
The Smartcoach biedt je de meest doordachte, gezonde en hedendaagse manier om het vet in je lichaam te verliezen. Hij geeft je ook de middelen om aan je lichamelijke en mentale conditie te werken dankzij persoonlijke e-coaching die technische kennis en menselijk contact combineert.
The Smartcoach, op www.thesmartcoach.be geeft je levenskracht dankzij eenvoudig advies en dit voor een zeer redelijke prijs.
Suzanne, je e-Coach

Beter stretchen vermindert de kans op blessure !

Is stretchen zinvol?

Over spieren stretchen voor of na de opwarming (op training of bij wedstrijden) is het laatste woord nog niet gezegd. Lenigheid is in de eerste plaats genetisch bepaald en stretching is een discipline op zich. Raadpleeg voor meer informatie The Smartcoach e-Fitness en e-Coaching diensten. Stretching- en fitness-sessies moeten door een fysiotherapeut,  trainer of bijvoorbeeld je Smartcoach coaches worden opgesteld. Stretchen is een vorm van gymnastiek.

 

Stretchen is zachte gymnastiek. Het komt erop aan je hele lichaam uit te rekken en lenig te maken. The Smartcoach fitness oefeningen richten zich op het lenig maken van de verschillende delen van het lichaam. Vroeger sprak men van lenigheidsoefeningen.

 

Factoren die onze mobiliteit bepalen:

1) Het geslacht: vrouwen zijn leniger dan mannen. De leeftijd: tot 10 jaar zijn kinderen heel lenig. Erfelijkheid. Vermoeidheid van de spieren: anaerobe inspanning maken de spieren stijf.

2) Omgevingsfactoren: temperatuur, opwarming. Mobiiteit is heel gevoelig voor temperatuursverschillen. Eerst opwarmen pas dan  stretchen. Het tijdstip: 's morgens zijn we minder lenig dan 's avonds.

3)Psychologische factoren: stress geeft spanningen in het lichaam met spiercontracties en mentale stijfheid tot gevolg. Bij stretching is een ontspannnen sfeer dus heel belangrijk.

4) De werkwijze. Het stretchen moet worden opgebouwd om contractiereflexen te vermijden én lang genoeg volgehouden worden. Hoe trager je begint, hoe langduriger het effect.

Door stretchen word je leniger maar wordt de spier ook voorbereid op de inspanning. Meeer lenigheid verhoogt de prestaties van de sporter dankzij een betere amplitude in de beweging, meer technische precisie en vloeiende bewegingen. Kortom het lijkt vanzelf te gaan. Stretching is een discipline op zich. Raadpleeg voor meer informatie The Smartcoach e-Fitness en e-Coaching.

 

Stretchen biedt vele voordelen:

1) Versnelt de doorbloeding van de aders: bij het stretchen wordt de spier samengedrukt door het vezelnetwerk dat zelf vervormbaar maar niet uittrekbaar is. Daardoor ontstaat eenrichtingsverkeer naar het hart dat de doorbloeding versnelt. De betere doorbloeding van aders en lymfen betekent ook minder giftige afvalstoffen.

2) Zorgt voor meer balans : een gebrekkige balans tussen de verschillende spiergroepen verhoogt de kans op blessure. Deze balans herstellen speelt dus een rol bij de preventie van blessures. Stretchen draagt bij aan het wegwerken van morfologische problemen en het corrigeren van de houding.

3) Verhoogt je fysieke capaciteiten: stretchen maakt je mentaal weerbaarder. De trage bewegingen zijn bevorderlijk voor de waarneming van het eigen lichaam en het onder controle houden van de ademhaling. Dat komt je alertheid en je concentratie ten goede komt. Stretchen zorgt voor ontspanning, fysiek en psychisch welbehagen en heeft een stressverminderend effect doordat endomorfines worden vrijgemaakt. Kortom, een gezonde geest in een gezond lichaam. 

  

Enkele praktische raadgevingen van The Smartcoach:

Stretchen doe je telkens wanneer je gaat sporten. Het verhoogt je beweeglijkheid, bereidt de spieren voor op de spanningen, verbetert de bewegingscoördinatie, verhoogt de temperatuur bij actief stretchen en verlaagt de passieve spannning. Te lang stretchen bij maximale intensiteit vermindert de kracht.

Het is beter zowel qua duur als  qua intensiteit submaximaal (tot aan de pijngrens) te stretchen (2 x 20 tot 30 secondenper spiergroep) vooral kort voor een wedstrijd. Er moet ook altijd een dynamische ooefening op volgen.

Trainen op explosiviteit bijvoorbeeld vraagt 10 min opwarming, 6 min stretchen (2 x 20 s per spier bij submaximale intensiteit) en gevolgd door dynamische bewegingen.

 

Raadpleeg voor meer informatie

de Stretchingsprogramma’s op  http://www.thesmartcoach.com

• Slim Stretchen in de Praktijk van C. Geoffroy et M-A Dupont)  (Guide pratique des étirements de C. Geoffroy et M-A Dupont)

Stretching en e-coaching per email op info@thesmartcoach.be

 

Samen meer motivatie en concentratie

Trainen in groep of met mensen die je sympathiek vindt of gewoon hebt leren kennen geeft je meer moed om er mee door te gaan en gefocust te blijven. Door de oefeningen samen af te werken zul je elkaar blijven aanmoedigen. Je beleeft samen een bijzonder moment en dat versterkt je interacties en je sociale netwerk.

Dankzij je persoonlijke e-coaching is The Smartcoach de beste manier om je fysieke en mentale conditie op peil te brengen omdat hij technische kennis en menselijk contact combineert. Binnenkort komt er bij de The Smartcoach een sociaal netwerk waar alleen de eigen leden toegang zullen toe hebben.

 

The Smartcoach op www.thesmartcoach.be geeft je meer levenskracht met advies dat eenvoudig is en niet duur.

Rudi, votre e-Coach

referencement

© Copyright Sport-0-Top SA 2016 - TVA BE 0843.164.184 - Chemin des postes, 119 - 1410 Waterloo - Trademark the Smartcoach® - All Rights Reserved
fondation-roi-baudoin ogone